Therese Nerpin

mitt hemma kommer alltid vara ösd
Östersund, en håla där alla vet allt om dig utan att du vet någonting om dig själv eller en fantastiskt vacker stad som alltid känns som hemma? Det beror nog på vem du frågar. Det finns för många som "hatar" sin hemstad och bara vill därifrån, kanske för att utforska övriga världen eller kanske för gott. För mig är det väldigt viktigt att älska vart man kommer ifrån, att oavsett vart man befinner sig i både livet och världen alltid ha minst ett ställe som känns som hemma och som en trygg punkt, Östersund kommer alltid vara den platsen för mig.
Där finns både min familj, mina vänner & oändligt med minnen att bli påmind om när man åker genom staden, går ner till båthamnen eller chillar i badhusparken. Jag är en sån människa som behöver trygghet och gillar egentligen inte stora förändringar och att komma tillbaka till den absolut tryggaste punkten i mitt liv ger mig verkligen ro i själen. Imorgon åker jag äntligen hem igen några dagar, även fast det kanske inte är samma stad jag växte upp i eller som när jag faktiskt bodde där för 2 år sedan så kommer det alltid vara en plats jag åker till för att ladda om och samla energi.