Therese Nerpin

Missförstå mig rätt
Wow, va fina ni är. 
Det är många som har reagerat på det jag skrev igår och hört av sig til mig, några skriver att dom känner igen sig, några att det är skönt att läsa om och några att dom uppskattar texten, vilket såklart värmer väldigt gott att höra. Några har också skrivit till mig och frågat "men hur mår du egentligen?. 
Det jag skrev igår byggde väldigt mycket på hur jag en gång i tiden kände, hur jag lärde mig hantera det och hur saker och ting som händer just nu i mitt liv får mig att hantera känslorna på samma vis som då. För mig känns det nyttigt att reflektera dessa tankar med någon annan än sig själv för vi alla vet att man kan inte hela tiden vara på topp. Jag vet inte hur ni funkar men jag känner efter väldigt mycket, hur får detta mig att må? påverkar detta mig på något vis? isåfall hur?. Vi människor har lätt att skjuta upp saker, precis som att jag väljer att börja med läxan nästa vecka istället eller ta träningen imorgon så väljer vi oftast att ignorera våra känslor och bortse från dem just nu. Samhället bjuder på en stressig vardag för dom flesta och det är verkligen okej att känna sig lite nere ibland eller att vissa dagar är tyngre än andra. 
Budskapet med gårdagens text var inte att berätta för er att jag mår dåligt, är deprimerad eller ledsen för det är inte alls så. Budskapet var att alla känslor är känslor som räknas och att det är okej att tagga ner en stund och andas, tänka efter hur man mår och hur alla saker man kämpar med påverkar ens välmående. Vi måste våga stanna upp och lyssna på hjärtat en stund, jag kan nästan lova er att ni är för dåliga på det.
Så, hur mår jag egentligen? Egentligen mår jag skitbra, nidå?